Het begin van onze Roadtrip, de vliegreis - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Eric en Suzanne - WaarBenJij.nu Het begin van onze Roadtrip, de vliegreis - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Eric en Suzanne - WaarBenJij.nu

Het begin van onze Roadtrip, de vliegreis

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Eric en Suzanne

24 Maart 2014 | Verenigde Staten, Chicago

Het is 07:10 uur, we hebben afscheid genomen van Jeff en Astrid, die bij ons logeren om op de katten te passen en gelijk dus zelf ook vakantie kunnen houden in het mooie Gelderland.

We worden door buurman Jan en zijn Belgische begeleidster keurig naar Schiphol gereden. We zijn vroeger vertrokken i.v.m. de NSS om eventuele vertragingen op te kunnen vangen zodat we niet in tijdnood zullen komen. Vlakbij de afslag Schiphol zien we een bewegwijzeringsbordje met een vliegtuigje erop en besluiten deze te volgen. Hierdoor worden we om Schiphol geleid via een omweg van een half uurtje. Rond 09:15 uur laden we onze koffers uit de auto en nemen we afscheid van Jan.

We kunnen gelijk inchecken, we hadden de avond ervoor onze e-tickets via internet uitgeprint.
Ook de bagage brengen we naar de inleverautomaat, waar deze automatisch gewogen wordt (resp. 11 en 15 kg, en dan zeggen ze dat de vrouw altijd veel meeneemt... ;)) en een label krijgt en vervolgens "ingeslikt" wordt. Ik denk dat we met een klein uurtje al aan de koffie zaten. We dooien de tijd door wat rond te struinen en nog maar weer eens wat te drinken te nemen.

Tijd om aan boord te gaan, voor de 4e keer worden onze paspoorten en incheck gegevens gecontroleerd en ook nu worden wij gecheckt. Alles gaat ook hier vlotjes. We komen in de wachthal en om 12:00uur gaan de eerste mensen aan boord van de Boeing 747-400. Vertrektijd loopt zo'n 20 minuten uit want er zijn wat mensen niet aan boord gegaan en hun bagage moet weer uitgeladen worden.....
We taxiën naar de opstijgbaan, maken vaart en hoppa we zijn los van de grond. Pfff wat een apart gevoel in de maag en, ondanks de kauwgom, mijn oren raken dicht.
De vliegreis zelf verloopt rustig, wel even wat turbulentie gehad maar niets heftigs. Met een vliegtijd van 8 uur wel een lange zit. Eric kan amper zijn benen strekken, op de terugreis dus maar even kijken of we onze stoelen kunnen upgraden.
Alles is keurig verder verzorgt, we hebben ons eigen tv-tje waar je films, muziek of een spelletje zoals Tetris kunt doen. Eten, drinken en hapjes ook regelmatig dat deze aangeboden worden.

Om 15:00 uur, Chicago-time zijn we geland en dan is het nog een goed half uur wachten tot onze koffers van de band rollen.

Vervoer naar het hotel is een ramp....we gaan via een shuttletram naar de algemene shuttlebus hal. Hier worden we niet echt denderend geholpen en stappen uiteindelijk in een shuttlebus naar Rosemont. Hier komen we weer uit op een busstation waar blijkbaar net die ochtend een groot ongeluk is gebeurd, veel reportersbusjes met verslaggevers, grote chaos. Na ongeveer een uur (we hadden al bijna de moed opgegeven en een taxi genomen) worden we eindelijk door een vriendelijke travelsteward aan de juiste bus geholpen. Hij overlegd even met de chauffeur, we mogen gratis mee en de chauffeur zet ons keurig voor het hotel af.
Het Best Western hotel ziet er netjes uit, het bed lokt, we rusten even een half uurtje en gaan om 19:00 uur nog een hapje eten hier naast het hotel.
De chickenburger en mega-wrap laten lang op zich wachten maar om 20:15 uur zijn we weer terug op onze kamer en we maken het niet te laat want morgen worden we al om 06.30 uur opgehaald met het RoadBear busje om onze Camper op te halen

• 25 Maart 2014 - 07:50

Patrick Lemmens:

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Ik ben benieuwd hoe de roadtrip verder gaat.

Veel plezier!!!

• 25 Maart 2014 - 07:50

Monique Van Baarsen:

Dus datgene wat het spannendste was verliep het makkelijkste ;)
    Wel jammer van het vervoer naar het hotel...maaaaar...dan is het nu tijd voor alleen maar goede dingen!

• 25 Maart 2014 - 08:03

Sandra:

Hey vakantiegangers, goed om te lezen dat alles goed verlopen is. Veel plezier en wij zijn benieuwd naar jullie avonturen.

• 25 Maart 2014 - 12:28

Therese:

Ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen. Ik ben ook heel benieuwd hoe de roadtrip verder gaat en hou het in de gaten. Groetjes.

• 25 Maart 2014 - 18:36

The Old Folks:

Goed om te horen dat jullie een voorspoedig vlucht hadden. We zijn benieuwd naar jullie verdere ervaringen. Kortom: geniet er maar van!

• 25 Maart 2014 - 20:33

Ria En Jan V Zomeren.:

Hallo buurtjes,

Fijn dat alles goed verloopt.
    Het is altijd spannend in zó.'n vliegtuig.
    Hopelijk gaat het nu naar jullie wens.
    Wij wensen jullie veel plezier met de camper en doe voorzichtig.
    Groetjes uit Westervoort en een poot van Sam