Day 1 in de USA - Reisverslag uit Portage, Verenigde Staten van Eric en Suzanne - WaarBenJij.nu Day 1 in de USA - Reisverslag uit Portage, Verenigde Staten van Eric en Suzanne - WaarBenJij.nu

Day 1 in de USA

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Suzanne

25 Maart 2014 | Verenigde Staten, Portage

Het is 05.30 en we zijn beide wakker in het Best Western hotel in hartje Chicago. Na gedouched te hebben en de keycard weer hebben te ingeleverd nemen we deel aan het ontbijt in het hotel.
Scrambled eggs en pancackes gaan er gek genoeg makkelijk in.

De bus pikt ons op om 07.15 en bepakt bezakt stappen we in. Na een klein half uurtje rijden horen we plots achter ons; hey!! This bus is not going to the airport! Ohh my God! We are on the wrong bus!!!! Nadat we de twee smokelaars hebben afgezet vervolgen we onze reis. We zetten koers naar het plaatsje Middleburry waar de Road Bear RV fabriek staat. Omstreeks 11.30 uur arriveren we daar en krijgen een kop koffie met een power point presentatie over onze RV. Na de contracten te hebben getekend krijgen we de sleutels en geven we voorzichtig gas naar het Amish plaatsje Goshen waar ons eerste doel ligt; de Walmart.

Ongelofelijk wat een winkel. Minstens 2 voetbalvelden groot een winkel met zoveel keuze aan artikelen. Bij de ingebouwde Subway store in de Walmart eten we een broodje en shoppen daarna verder voor onze gear. Apart is het om te zien dat zelfs de Amish ook daar hun boodschappen doen, helemaal weird is het om te zien dat sommige van hen op Nike's lopen in plaats van de zwarte schoentjes.

Tijdens ons broodje besluiten we dat het niet verstandig is om de eerste nacht te spenderen in de RV. Wegens de vrieskou en de nare ooste wind is het gevoelsmatig al snel - 20 en aangezien als het vriest mogen we geen gebruik maken van water en toilet in de RV.

We rijden een stukje door en komen uit bij het plaatsje Portage Indiana waarin we inchekken in wederom een Best Western hotel.
Na wat te hebben gegeten aan de bar komen we al snel aan de praat met een dame van onze leeftijd gebaamd Shantel en haar vader die werkt in de lokale Steelmill. Aangezien ze ons overduidelijke accent hoort is het al snel; where are you guys from? Ze geeft ons wat tips voor onze eindbestemming Vegas en nadat we klaar zijn met eten gaan we naar onze luxe hotelkamer.

Morgen zetten we koers naar het westen, op naar de zon!

• 26 Maart 2014 - 12:55

Monique Van Baarsen: