Dag 3, schrikmomenten - Reisverslag uit Ogallala, Verenigde Staten van Eric en Suzanne - WaarBenJij.nu Dag 3, schrikmomenten - Reisverslag uit Ogallala, Verenigde Staten van Eric en Suzanne - WaarBenJij.nu

Dag 3, schrikmomenten

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Eric en Suzanne

27 Maart 2014 | Verenigde Staten, Ogallala

We zijn al vroeg wakker en moeten wachten tot het 06.30 uur is zodat we kunnen ontbijten. Het ontbijt is een karige bedoeling, we nemen beide 2 geroosterde boterhammen met jam en wat te drinken en laden onze koffers weer in.

Het is nog donker en het regent maar gelukkig is het niet koud en ook de wind is gaan liggen.
Na een uurtje rijden is het tijd om weer eens te tanken. We gaan ook even bij de Subway zitten en bellen via FaceTime met de ouders van Eric die momenteel bij ons vakantie vieren en onze katten mogen bezig houden :)

We verwisselen van stoel en ik ga nu weer even een stukje sturen. Eindelijk ben ik erachter hoe de cruise control werkt, het zonnetje komt door het het is heerlijk toeren.
Hmmm donkere wolken rijden we tegemoet.....de zijwaartse wind neemt enorm toe en op een gegeven moment veranderd de regen in sneeuw en hagel, brrrr.
Rond 11.30 uur heb ik er even genoeg van en geeft mijn maag aan dat 2 geroosterde boterhammetjes niet genoeg zijn.
We stoppen bij Denny's en nemen beide de Cinamon breakfast. Sjemig wat een maaltijd! Heerlijke pancakes, met daarnaast nog een sidedish scrumbled egs, saucages en geraspte aardappels. Ik beken, ik heb alles opgegeten! :P
We shoppen nog wat in de buurt, oa Best-Buy en de Walmart en gaan weer op pad.

Het is rond 18.00 uur en ik besluit nog even te tanken zodat we morgen met een volle tank vertrekken. Met tanken kun je kiezen voor prepaid inside of met betaalautomaat aan de pomp.
Ik gebruik onze Visa aan de pomp en krijg de melding "See cashier" ok, dus ik naar binnen en geef aan dat ik $100 prepaid wil voor het tanken. Ik gebruik de Visa en krijg te horen "you're card is declined" ?!?!?! Onmogelijk, we hebben juist geld erop over gemaakt voor de vakantie! Ik haal Eric erbij en we proberen het nog een keer, declined.
Gelukkig is de mijnheer achter de balie erg behulpzaam en probeert de 800lijn van Visa voor ons. Uiteindelijk worden we doorverbonden naar Visa Nederland en laten het nakijken waarom de kaart "geblokkeerd" is. Visa vond het verdacht dat er zoveel transacties in de USA waren en hebben uit fraude overwegingen de kaart geblokt. Na Eric zijn telefoontje is alles weer in orde gemaakt en een notitie dat we tot 9april in de USA rondtoeren.

Opgelucht gooien we de tank vol, stellen de GPS in naar het dichtsbijzijnde Best Western hotel en checken in.
Hopelijk is the Rocky Mountain morgen sneeuwvrij en de temperatuur boven nul.

  • 28 Maart 2014 - 05:38

    Ellen:

    Hallo suus,

    Dat is even schikken maar gelukkig goed GEKOMEN! !
    Tot 9 april lekker toeren, wat een vooruitzicht is het koud nu daar?? Zaterdag en zondag zou het in Nl z'n 21 graden worden. Een fijne tijd nog waar jullie zijn gr vanuit Duiven

  • 28 Maart 2014 - 17:41

    Sandra:

    Lekker he, die Pancakes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Suzanne

Actief sinds 02 Feb. 2014
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 5481

Voorgaande reizen:

24 Maart 2014 - 12 April 2014

Eric en Suzanne USA Roadtrip

Landen bezocht: